Rozhodnout se prodat firmu může mít několik důvodu. Ať už se jedná o důvod špatných ekonomických výsledků nebo o požadavek vydělat za prodanou firmu peníze nebo o jiný důvod, měli byste rozhodovat v pravou chvíli a nepromeškat příležitost. Asi žádný kupující nechce kupovat něco, co vypadá pochybně nebo se ví, že to pro něj nebude mít užitek. Investor potřebuje vědět, jak se mu daná investice může vrátit. Nesoustřeďte se proto příliš na minulé výsledky, ale spíše na vyhlídky do budoucna. Dívejte se na obchod očima potenciálního kupce a přemýšlejte o tom, jak ho motivovat. Přestože je důležitá správná chvíle prodeje, nenechte se strhnout okamžitými emocemi a vše si pořádně promyslete, abyste toho nemuseli už zítra litovat. Až se vám ohlásí nějaký zájemce, nesoustřeďte se pouze na něj, ale hledejte další zájemce, aby si nemohl diktovat cenu a podmínky, aby byl stále v ohrožení konkurence. Pokud jsou ve vaší firmě nějaká kritická místa, najděte je a pokud je můžete odstranit, určitě vám to prospěje pro zvýšení konečné hodnoty firmy.
Získali jste dostatek informací? Objednejte si některou z našich služeb!